Pages

Jumlah Pelawat

100 1st Follow

100 2nd Follow

Berhati-hati Ketika Membeli Sos

Posted by Faiz On 10:15:00 pm

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia..

 

Saya ingin memesan kepada anda andainya anda membeli sauce tomato yang digunakan untuk memasak speghetti mestilah hati-hati.
Semalam, setelah memasak nasi, udang goreng dan etc. Anak saya nak makan mee speghetti. Memandangkan bahan-bahannya semua cukup, saya pun masakkanlah.


Bila speghetti dah selesai dimasak, anak saya Kamal pun bertanya, umi daging kecil yang masin sedikit itu daging apa? Si abang Salim pun jawab rasanya macam keju balls..... dikunyah rasa masin-masin. Anak saya Kamal makan sampai dua pinggan, sedap sangat spegetti Ummi masak dan kebetulan pula memang favouritenya, saya cuma sepinggan kecil sekadar nak rasa.

 

prego
Setahu saya sauce speghetti biasanya tomato dan kadang-kala ada
mushrooms tetapi yang ini lain sedikit..... saya pun bergegas ke
dapur, pergi lihat botol sauce yang diberi nama Italian Sausage for
Speghetti keluaran PREGGO made inUSA .

Ligat mata baca label pada botol, hati dah tak sedap, tekak rasa mual macam orang hamil. Tiba-tiba terlihat INGREDIENTS: tomato, bla-bla, bla-bla....... pork minced meat! Astaghfirullaahal aziim............... saya masak speghetti dan saucenya mengandungi babi. Yang dah termakan babi semuanya
terperanjat! Yang nak diet anak perempuan Maryam dan adik lelaki
Muhammad terselamat kerana mereka makan nasi. Kuah sauce spegetti dengan kualinya sekali saya buang.

Yang tertelan spegetti babi terludah-ludah kesal tak sudah.
Semoga Allah ampun dosa kerana alpa untuk membaca ingredients sebelum membeli. Saya kira sauce tomato manalah ada taruh daging
babi................ kata orang tua-tua mimpi makan daging babi nak
dapat REZEKI tapi kalau makan bukan dalam mimpi apa nak jadi? 40 hari doa tidak dikabulkan Allah andainya makan benda-benda haram.
ASTAGHFIRULLAAHAL AZIIM

p/s: saya bukan lah aku…


Share/Bookmark
Category : ,

3 Response to "Berhati-hati Ketika Membeli Sos"

  1. PUANSTOBERI Said,

    Salam,
    Bagus entry camni sbb leh mengingatkan antara kita. Dulu sy pun biasa wat makaroni guna sos prego. Tp lately ni da tukar to kimball. Ada logo halal n buatan Malaysia. So, Insyaallah tak perlu nak ragu2 di situ.

     

  2. *cik azeya* Said,

    eeeiiiiiiiiiiiiiiii,,,,

     


Related Posts with Thumbnails

Siapa Aku?

Special Sponsor

Kebanyakan entri di dalam blog ini adalah daripada pihak Syok.org.
.: sYok.Org :

pengiklanan

Kit Biasiswa Malaysia 2010
160

Rujukan

Komentator

Make your own

Fan Pages

Yang Baik Hati

Award

Award

Twitter

Terima Kasih Kepada

Free Automatic Backlink Get a Free Backlink Free Automatic Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Blogged.my .: sYok.Org : 4east's Profile on Ping.sg 
SelangorBloggers
JohoreanBloggers