Pages

Jumlah Pelawat

100 1st Follow

100 2nd Follow

Jangan Menguap Sampai Berbunyi

Posted by Faiz On 10:16:00 pm
Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia..

Sekadar setitis ilmu PENTING NI....!!!!!! *

Menguap..... semua orang menguap termasuk juga saya. tetapi kadang kala kita
terlupa ataupun juga kita tidak tahu ataupun kita tidak mahu ambil tahu
apakah keburukan menguap.

Adapun kalau mengikut hukum, semasa menguap hendaklah kita menutup mulut
....ini rasanya kebanyakan orang tahu, Alhamdullilah.. kan manis gitu..

Tapi seperkara yang orang jarang berikan perhatian ialah bunyi yang keluar
dihujung proses tersebut bunyinya pula pelbagai....huargh.....huh..
..haaah; dan pelbagai bunyi menandakan kepuasan melakukan perbuatan menguap
ini.

Mengikut penjelasan seorang ustaz yang saya temui baru2 ini setelah saya
ditegur menguap sambil mengeluarkan bunyi yg agak kuat juga Syaitan sangat
menyukai bunyi menguap bahkan bunyi itu merupakan satu hiburan bagi syaitan
..? astarafilullah. .! begitu rupanya....lalainya saya.

Jadi pesan ustaz tersebut..bukan tidak boleh menguap tetapi janganlah
mengeluarkan bunyi-bunyia tetapi ucapkanlah istirifar selepas menguap supaya
kita tidak menjadi kawan syaitan menghiburkan syaitan-
sukakah kita bila syaitan se ro nok? sudahlah seharian hidup kita ini penuh
dengan dosa dan maksiat yang kadang2 tidak kita sedar, setidak2nya usaha
kita yang sedikit ini dapat memperteguhkan dan memulihkan keimanan kepada
ALLAH subhanawataala dan menjauhkan fitnah syaitan....

In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful

Saya ada satu epal, anda ada satu epal. Kita tukar epal, anda ada satu dan
saya tetap ada satu. Jika anda ada satu ilmu dan saya ada satu ilmu,
kemudian kita tukar ilmu tersebut, anda ada dua ilmu dan saya ada dua
ilmu... 


p/s: saya bukan aku yang sebenar.. 

Share/Bookmark
Category : , , ,

3 Response to "Jangan Menguap Sampai Berbunyi"

  1. misyamissyou Said,

    oh..aah..betul..nak tambah satu lagi, Allah xsuka menguap keluar bunyi ni..n kalau boleh jangan menguap langsung(yg ni tah terbace kat mane..tak ingt pulak..)

     

  2. Dean Said,

    huhu..yeke..bru tau...hmm pasni nguap tutup mulut + istigfar..:)

     

  3. tia Said,

    erk ?
    tia kalo tension sgt menguap pon smpai kuar mcm tuh,
    thanx for this article!
    :)

     

Related Posts with Thumbnails

Siapa Aku?

Special Sponsor

Kebanyakan entri di dalam blog ini adalah daripada pihak Syok.org.
.: sYok.Org :

pengiklanan

Kit Biasiswa Malaysia 2010
160

Rujukan

Komentator

Make your own

Fan Pages

Yang Baik Hati

Award

Award

Twitter

Terima Kasih Kepada

Free Automatic Backlink Get a Free Backlink Free Automatic Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Blogged.my .: sYok.Org : 4east's Profile on Ping.sg 
SelangorBloggers
JohoreanBloggers