Pages

Jumlah Pelawat

100 1st Follow

100 2nd Follow

Seorang Lelaki Tua Merogol Binatang

Posted by Faiz On 3:45:00 pm 3 comments
Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia..


Seorang orang tua sedang duduk di kerusi di sebuah taman bunga sambil menikmati udara petang.. Tiba-tiba seorang anak muda bergaya punk duduk di sebelah si atok tersebut.. Rambut anak muda itu dicat kuning dan hijau, sementara rambut-rambut yang berdiri dicat jingga dan ungu. Di sekeliling matanya diwarnakan hitam. Orang tua itu lama menatap si punk tersebut...Merasa terganggu dengan tatapan orang tua itu.. 
pemuda punk itu bertanya.. "Eh, pakcik.. kenapa tenung saya macam tu..? apakah dulu waktu muda pakcik tidak pernah buat kerja yang gila-gila?"Setelah menarik nafas panjang... 
orang tua itu menjawab.. "Tentu saja pernah. Dulu aku pernah mabuk teruk.. dan ketika mabuk itulah aku merogol seekor burung kakatua. Jadi sekarang ini aku keliru... jangan-jangan kamu adalah anakku."  


Share/Bookmark
Category : ,
Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia..


Angin sepoi-sepoi bahasa terasa di pipiku... suasana ini mengingatkan aku kembali saat aku bersama Wan.. suamiku yang ku rindui.. di pantai ini lah kita selalu bersama... gelak ketawa masih lagi terngiang di telingaku… raut wajah mu membuatkan aku lupa segala masalahku…

“Ieka.. jomlah mandi…”

“nantilah Wan… kan baru sampai… penat ni sabar ek…”
“Hurmm… baiklah tuan puteri yang kiut ni..” sendanya sambil menarik pipiku..
“Wan…!!! “ hatiku geram bila dia panggil ku tuan puteri…

Lamunanku tersentak bila Syahirah… satu-satunya puteri kami, memanggilku untuk pulang ke rumah.. melihat puteriku teringat kembali saat aku jatuh cinta dengan Wan… masa itu aku tinggal di Ipoh dan Wan tinggal di Klang… kami berkenalan di Myspace… aku tak tahu apa yang membuatkan hatiku tertarik pada Wan… apa yang aku tahu dia memang pandai memikat hatiku… tak pernah ada lelaki buat aku tak tentu hala tiap hari… asyik teringat padanya…Ieka masih ingat lagi janji kita dengan bulan..


“Ieka… kalu Ieka rindu sangat kat Wan..tengoklah bulan.. kalau bulan makin terang… that’s mean I miss you so much too…!!”

“Hehe… Wan ni jiwang la… tak sangka budak kiut ni jiwang orangnya…huhu…”
“Ieka… janji lah dengan Wan…”
“Ok sayang.. bila Ieka rindu je kat Wan.. Ieka tengok bulan…”

Ada 1 ketika Wan nak datang Ipoh semata-mata nak jumpa aku… katanya nak tengok aku berkawat.. kebetulan masa itu ada hari sukan.. aku tak kasi Wan datang… jauh… masa itu kami masih form 5… tapi… hati nak dia datang.. itulah hakikatnya… mulut cakap lain.. hati cakap lain… betul orang tua-tua cakap… cinta itu buta.. sanggup buat apa je untuk bahagia…


“Yela… Wan ikut cakap tuan puteri…”

“Ha…bagus… ni yang buat Ieka sayang sangat kat Wan…”
“Takkan sayang jer…cinta…rindu… takkan tak ada…?”
“E’eh… banyak songeh pulak budak kiut ni… ye.. Ieka sayang…cinta…rindu sangat kat Wan…”

“Ieka… bangun… da pukul 6 dah ni… kata ada lawan kawat hari ni…”

“Ieka dah bangun la cik abang sayang… pukul 5.30 lagi dah bangun… anyway thanks sebab ingatkan…
“Tak kisahlah… Ieka… Wan sentiasa kat sisi sayang… even kalah… and.. Wan tengok Ieka dari jauh tau…”
“Jangan nak gedik la datang sini… cubit pipit u baru tau..”
“Eleh… Wan dah ada kat Ipoh pun…”
“Tipu…!!!”
“Tak percaya yer…?ok… jap lagi Wan ada depan mata Ieka…
“Jangan nak gedik la…”

Tiba-tiba Wan off handphone… aku dah naik risau… tatkala aku memandang sebuah motor… aku hampir menangis melihat Wan didepanku.. aku betul-betul terharu apa yang dia dah buat… dia kata dia nak tengok aku berkawat… semata-mata nak tengok aku berkawat…!!! Aku rasa macam 1 perbuatan bodoh… mana taknya… pukul 2 pagi bawa motor datang Ipoh.. hurmmm…. Tak tahu lah nak cakap macam mana…. Tapi gembira pun ada sebab dia bagi aku semangat.. Wan balik Klang hari itu juga… kesian aku tengok Wan datang jauh semata-mata nak tengok aku berkawat…


“Ira… nak pergi mana ni..??” Tanya ku kepada Syahirah…

“Nak singgah hospital kejap… tengok kawan Ira kemalangan semalam…”
“Hospital…??” tempat yang mengingatkan aku ketika Wan menghembuskan nafas terakhirnya… aku hampir menangis mengenang peristiwa itu… pada masa itu aku dan Wan sedang gembira melihat Syahirah yang bru pandai berjalan.. di saat Wan bangun untuk mendukung Syahirah… Wan rebah ke bumi… pada mulanya aku ketawa kerana aku fikir Wan mengajuk Syahirah… selepas aku memanggil Wan beberapa kali.. hati ku mula risau… aku separuh menjerit tetapi Wan hanya terbaring kaku dipahaku… petang itu Wan dimasukkan wad ICU… terasa hiba melihat keadaan Wan yang lemah dan pucat..

“Ieka.. sabarlah Ieka… ni semua dugaan Tuhan…” pujuk mamaku…

Aku memeluk erat mama yang berada disampingku… air mataku tumpah lagi…
“Doktor… macam mana dengan suami saya…??
“Puan Fuzanalyka… sabarlah…suami puan menghidap barah otak…malangnya kami dapat kesan pada saat akhir…maafkan kami…kami dah cuba sedaya upaya…

Aku hampir rebah… mama sempat menyambutku… aku memeluk erat mamaku dan menangis semahunya….

“Wan sayangku…. Bangunlah sayang… buka matamu… dengarkah Wan…? Bukalah matamu… biarlah Ieka lihat bening redup matamu…”

Namun Wan masih diam membisu… pucat dan tenang di katilnya…


Sengaja Ieka letak teddy bear yang Ieka beri masa ulang tahun hari lahirmu yang ke-17 sayang… moga-moga teddy bear ini dapat mengusir mimpi burukmu… maafkan Ieka, Wan… jikalau selama Ieka hidup dengan Wan… Ieka ada buat silap dengan Wan… terbayang-bayang kenangan manis Ieka bersamamu sayang… semua kenangan tu takkan Ieka lupakan…


Selang sehari kemudian… aku dikejutkan dengan berita buruk… Wan telah pergi meninggalkanku…!!! Ya Allah…. Tubuh ku seakan melayang… fikiranku berkecamuk… mataku bermandikan air mata lagi…dan… akhirnya aku rebah di situ juga…


Hari ini genap 22 tahun perkahwinan kita sayang… Wan sayangku manja… dingin pagi ini mengusik perasaan Ieka.. Wan… suami kesayanganku kini bersemadi tenang di sisiNya… Air mawar Ieka jirus untukmu sayang… dan…. Kami berdua sedekahkan surah Yassin untuk mu…


Bulan pernah jadi saksi cinta kita sayang…

Hai bulan… bawalah pesan dan rinduku ini kepada Tuhan…lindungilah Wan.. moga dia sentiasa riang ketawa di bawah Arasy-Nya yang Maha Agung…
AMIN……AL-FATIHAH… 


Share/Bookmark
Category :
Related Posts with Thumbnails

Siapa Aku?

Special Sponsor

Kebanyakan entri di dalam blog ini adalah daripada pihak Syok.org.
.: sYok.Org :

pengiklanan

Kit Biasiswa Malaysia 2010
160

Rujukan

Komentator

Make your own

Fan Pages

Yang Baik Hati

Award

Award

Twitter

Terima Kasih Kepada

Free Automatic Backlink Get a Free Backlink Free Automatic Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Free Auto Backlink Blogged.my .: sYok.Org : 4east's Profile on Ping.sg 
SelangorBloggers
JohoreanBloggers